Post by surmiakthersurmi on Nov 11, 2024 22:33:06 GMT -7
„Има някои скорошни демонстрации на това, особено в големи езикови модели“, казва авторът Таня Ломброзо, професор по психология и съдиректор на инициативата „Естествени и изкуствени умове“ в Принстънския университет . „Понякога ChatGPT ще се коригира, без да бъде изрично казано. Това е подобно на това, което се случва, когато хората се занимават с учене чрез мислене. Начини на учене: от микровълни до морални дилеми Ломброзо идентифицира четири примера за учене чрез мислене при хора и AI: обучаемите могат да придобият нова информация без външен вход чрез обяснение, симулация, аналогия и разсъждения. При хората обяснението на детето как работи микровълновата печка може да разкрие пропуските в нашето разбиране. Пренареждането на мебелите в хола често включва създаване на умствен образ за симулиране на различни оформления, преди да се направят каквито и да било физически промени. Изтеглянето на пиратски софтуер първоначално може да изглежда морално приемливо, докато не се направи аналогия с кражбата на физически стоки.
Ако знаете, че рожденият ден на приятел е високосен ден и утре е високосен ден, можете да разсъждавате, че рожденият ден на вашия приятел е утре. AI показва подобни процеси на обучение. Когато бъде помолен да разработи сложна тема, AI може да коригира или прецизира първоначалния си отговор въз основа на обяснението, което предоставя. Индустрията Купете потенциален номер на мобилен телефон на игрите използва симулационни двигатели за приближаване на резултатите от реалния свят, а моделите могат да използват резултатите от симулациите като входни данни за обучение. Искането на езиков модел да направи аналогии може да го накара да отговаря на въпроси по-точно, отколкото би било с прости въпроси. Подканянето на AI да участва в разсъждения стъпка по стъпка може да го доведе до отговори, които не би успял да достигне с директно запитване. Изследване на функцията и стойността на ученето, базирано на мисълта „Това поставя въпроса защо и естественият, и изкуственият ум имат тези характеристики.
Каква функция изпълнява ученето чрез мислене. Защо е ценен.“ казва Ломброзо. „Твърдя, че ученето чрез мислене е вид „учене при поискване“.“ Когато научиш нещо ново, не знаеш как информацията може да ти послужи в бъдеще. Ломброзо казва, че хората могат да оставят знанието за по-късно - докато контекстът не го направи уместно и си струва да се изразходват когнитивните усилия за мислене и учене. Бъдещи насоки в когнитивните науки и ИИ Ломброзо признава предизвикателствата при определянето на границите между разсъжденията, ученето и други когнитивни функции на високо ниво, което е област на дебат в областта на когнитивните науки. Прегледът повдига и повече въпроси, някои от които Ломброзо планира да проучи допълнително, като например дали AI системите всъщност „мислят“ или просто имитират резултатите от такива процеси. „ИИ стигна до точката, в която е толкова сложен в някои отношения, но ограничен в други, че имаме тази възможност да изучаваме приликите и разликите между човешкия и изкуствения интелект“, казва Ломброзо.
Ако знаете, че рожденият ден на приятел е високосен ден и утре е високосен ден, можете да разсъждавате, че рожденият ден на вашия приятел е утре. AI показва подобни процеси на обучение. Когато бъде помолен да разработи сложна тема, AI може да коригира или прецизира първоначалния си отговор въз основа на обяснението, което предоставя. Индустрията Купете потенциален номер на мобилен телефон на игрите използва симулационни двигатели за приближаване на резултатите от реалния свят, а моделите могат да използват резултатите от симулациите като входни данни за обучение. Искането на езиков модел да направи аналогии може да го накара да отговаря на въпроси по-точно, отколкото би било с прости въпроси. Подканянето на AI да участва в разсъждения стъпка по стъпка може да го доведе до отговори, които не би успял да достигне с директно запитване. Изследване на функцията и стойността на ученето, базирано на мисълта „Това поставя въпроса защо и естественият, и изкуственият ум имат тези характеристики.
Каква функция изпълнява ученето чрез мислене. Защо е ценен.“ казва Ломброзо. „Твърдя, че ученето чрез мислене е вид „учене при поискване“.“ Когато научиш нещо ново, не знаеш как информацията може да ти послужи в бъдеще. Ломброзо казва, че хората могат да оставят знанието за по-късно - докато контекстът не го направи уместно и си струва да се изразходват когнитивните усилия за мислене и учене. Бъдещи насоки в когнитивните науки и ИИ Ломброзо признава предизвикателствата при определянето на границите между разсъжденията, ученето и други когнитивни функции на високо ниво, което е област на дебат в областта на когнитивните науки. Прегледът повдига и повече въпроси, някои от които Ломброзо планира да проучи допълнително, като например дали AI системите всъщност „мислят“ или просто имитират резултатите от такива процеси. „ИИ стигна до точката, в която е толкова сложен в някои отношения, но ограничен в други, че имаме тази възможност да изучаваме приликите и разликите между човешкия и изкуствения интелект“, казва Ломброзо.